Jorgeho recenze: Star Wars Battlefront 2

Studio DICE pod taktovkou EA konečně vydalo pokračování Battlefontu a podle všeho se poučilo z chyb předešlého ročníku a připomínek hráčů, kdy první Battlefront spíše připomínal nepovedený battlefield. Toto pokračování už se na první pohled liší od svého předchůdce, a to minimálně přidáním kampaně jednoho hráče, která nabízí hru za speciální jednotku impéria, dále grafickou stránkou hry, množstvím hrdinů a bonusovému obsahu, který bude dostupný zcela zdarma. Nadupané trailery a marketingové akce zcela jistě upoutaly nejen fanoušky Star Wars a já jakožto Star Wars geek, jsem neodolal a hru zakoupil.

Inferno Squad v akci

Mnoho kritiků prvního dílu si přišlo na své s oznámením módu pro jednoho hráče v Battlefront 2, i když po vydání prvního trailerů se na studio a hru snesla další vlna kritiky a nenávistných komentářů, protože hlavní postavou kampaně má být žena tmavší pleti, což mnoho lidí odsuzovalo a považovalo za pokus o šplhnutí si u asociací, které propagují ,, Ne Rasismu“ a více prostoru pro ženy. Opak je však pravdou, Star Wars hře nijak neuškodí, když máte většinu času hrát za ženu, co by velitelku speciálních sil, většinu akce totiž buď hrajete z pohledu první osoby, a pokud ne, tak má Iden Versio nasazenou helmu, a filmečky poté určitě nějak přežijete. I když osobně jsem takový hate na hlavní hrdinku nechápal, protože jako postava ve hře mi Iden Versio přišla chytrá i sympatická.

Kampaň mi přišla jako takový tutoriál k hlavnímu obsahu hry, čímž je hra po více hráčů, ikdyž nějaký náznak příběhu se v kampani objevil, není to nic, co by zkušený hráč nebo občasný divák Star Wars nepředvídal. Na vlastní oči uvidíte zničení druhé Hvězdy Smrti, Luka Skywalkera, Hana Sola, princeznu Leiu a další méně či více známé postavy.

Multiplayer čtyřikrát jinak

Představovali jste si někdy, jak by dopadl souboj mezi mistrem Yodou a Darthem Maulem, popř. Darth Vaderem nebo nějakých jiných postav, které spolu ve filmech souboj neměli nebo ani mít nemohli? V tom je případě je mód Heroes vs Villains pro Vás to pravé ořechové, protože zde hrají takovou menší bitvu 4 proti 4 všichni hrdinové a zloduši ze světa Star Wars napříč veškerým časovým obdobím z uznaného kánonu SW. Mód funguje na týmové spolupráci, kdy je vždy jeden z každého týmu označen za Cíl, který musí spojenci ubránit a nepřátelé zabít. Po smrti jednoho z těchto dvou cílů se po menším časovém období zvolí jiný hráč. Hra není ničím přerušována, takže můžete směle pokračovat v řežbě a například s Rey si můžete podat Bobu Fetta nebo výše zmíněného Darth Maula.

Více takticky založení hráči si pravděpodobně nejvíce užijí režim Strike neboli 8 vs 8, přičemž každý tým musí splnit vícestupňový cíl, většinou jde o extrakci nějakého balíčku nebo sabotáž. Pokud nebudete tuto skutečnost jako hráči respektovat, hra Vás potrestá ve formě různých nevýhod oproti soupeři, které pak mohou mít za následek prohru. Bohužel ve Striku mají ve většině mapách výhodu obránci, jelikož existují body, které dokážete dobít velice obtížně nebo vůbec, jsou-li obránci soustředěni ve správném prostoru.

Dále je na řadě klasický Assault, pro 40 hráčů. V tomto módu již jak je zvykem, proti sobě bojují buďto separatisti a kloni nebo rebelové s impériem. Pokud hrajete dobře a získáváte spoustu bodů, můžete si odemykat lepší bojovníky, vozidla, popř. prvky letecké podpory a nakonec hrdiny, kterých je v novém battlefrontu požehnaně.

Největšího vylepšení se dočkal Starfighter Assault, který má oproti původnímu battlefrontu upravené ovládací prvky, kdy musíte ovládat oba dva analogy. Po přechodu z pozemního boje, pro Vás bude ze začátku ovládání trošku obtížnější, ale po pár minutách hraní se hravě přizpůsobíte a začnete se prohánět bojištěm a ničit všechny a všechno okolo. Jen si dejte pozor na hráče, kteří si Vás zařadí do hledáčku a navěsí se Vám na zadek lodi, bude pro Vás vcelku obtížné jej setřást, jelikož nemáte ve schopnost lodi, žádné pomocné manévry, které by Vás ze zaměření dostali pryč, takže je to jen a pouze na vašich na Vašich schopnostech coby pilota.

Multiplayer hodně ovlivňují tkzv. Star Cards, které vaší postavě, hrdinovy, vozidlu atd. Vylepšují, upravují schopnosti nebo mu dokonce poskytnou schopnost novou. Tyto karty získáváte z Truhel nebo krabic, které kupujete za kredity.  Mapy v battlefrontu jsou úchvatné, perfektně propracované a oku lahodící, jen je škoda, že kvůli zběsilosti a rychlosti bitev, nemáte dostatek času dané mapy pořádně prozkoumat a najít si tak perfektní místo na ovlivňování bojiště. Na druhou stranu, není mapa, na které nenajdete vhodná místa na obklíčení nebo obejití vašich nepřátel a poslat jim dávku do zad a pomoci tak svému týmu v dalším postupu.

Velký mínusem je dlouhé načítání, čekací doba mezi mapami, časté padaní serverů a také problém, který se stává části hráčů, a to, že v případě vypnutí multiplayeru Vám poté hra napíše, že Vás nelze připojit k serverům, a tudíž pokud si chcete zahrát jiný mód pro více hráčů, tak je potřeba hru vypnout a zapnout.

Verdikt

Jsem veliký fanoušek Star Wars, takže mě vždy láká cokoliv s tématikou Star Wars. Battlefront 2 je slušná střílečka, která nabízí pár hodinek singleplayeru a vcelku zábavný multiplayer, ale záleží, jak dlouho dokáže zabavit. Je zde velká spousta aspektů, která by se mohla vylepšit a bohužel Battlefront 2 se nejspíš nezařadí mezi top hry roku 2017 ale mohl by to být takový lepší průměr. Pokud EA dokáže vyladit ty největší problémy, týkající se stability serverů a nebýt nucen po každém opuštění multiplayeru vypnout a zapnout hru, tak se image BF2 jistě vylepší. Na závěr ještě nesmím zapomenout na reakci EA na stížnosti fanoušků, ohledně potřebného nahraného času k odemknutí vybraných hrdinů a také na zrušení mikrotransakcí, čímž si u mě EA opět připsalo malé bezvýznamné plus.

Battlefrontu dávám 7 bodů z 10.

Star Wars: Battlefront 2

Vydavatelé: Electronic Arts