Final Fantasy IX

Final Fantasy IX

Vývojáři: Square Soft
Žánry: Role-playing (RPG), Adventury

Datum vydání zobrazit vše

16. února 2001 - PlayStation
15. června 2010 - PlayStation Network
14. dubna 2016 - PC

Popis hry

Final Fantasy IX vyšla v roce 2000 (2001 v Evropě) pro první PlayStation a po dospělácky laděné osmičce, která přímo cílila na západní hráče třeba ne-japonským vzhledem postav, znamenala návrat k pohádkovějšímu či více fantasy stylu vyprávění předchozích dílů.
Port nabídne vylepšenou grafiku (asi spíše...zobrazit více

Final Fantasy IX vyšla v roce 2000 (2001 v Evropě) pro první PlayStation a po dospělácky laděné osmičce, která přímo cílila na západní hráče třeba ne-japonským vzhledem postav, znamenala návrat k pohádkovějšímu či více fantasy stylu vyprávění předchozích dílů.
Port nabídne vylepšenou grafiku (asi spíše jenom vyšší rozlišení) a kompatibilitu s dnešním hardwarem, podporu achievementů, možnost přeskakovat cutscény, automatické ukládání pozic, "vysokorychlostní mód" a další hratelnost upravující novinky.
Popis hry
Hráč má k dispozici malou skupinu hrdinů, s níž prozkoumává celý svět Gaia, pojmenovaný po matce přírodě. Pohybuje se po něm v několika rovinách: První je na mapě dobrodružství, kdy cestuje přes kontinent nebo přes moře a překonává ohromné vzdálenosti. Ve druhé prozkoumává hrady, města a jiná místa, ve třetí prozkoumává podzemní kobky, jeskyně a podivné obrovské stromy. A ve čtvrté rovině prozkoumává záhadné objekty a prostory mimo svět Gaia. Při svém putování musí skupina bojovat při náhodně generovaných bitvách na mapě světa nebo prozkoumávání objektů s mnoha monstry. V této skupině však mohou být nanejvýš čtyři členové celé party. Putování je proloženo pohádkovým příběhem, který se později vyvine v krvavou válku a nakonec v boj o zachování samotného světa s vyššími silami.
Souboje jsou vedeny systémem Active Time Battle. Víceméně se jednotlivé postavy a nepřátelé střídají v tazích. Hráč má možnost dávat svým postavám pokyny v reálném čase, nebo využít systém, kdy se čas při výběru pokynu postavě přeruší. Když se vykoná hráčův nebo počítačem řízený příkaz, vynuluje se lišta akčních bodů a je nutné vyčkat, než se obnoví, aby bylo možné dát postavě nový rozkaz. Hráč může zadat fyzický útok na nepřítele nebo i přítele, kouzlo na nepřátele i přátele, využít některý z předmětů, nebo využít jednu ze speciálních dovedností, které jsou pro každou postavu unikátní. Když se životy postavy vynulují, je poslána do stavu KO a je možné ji vrátit do boje sesláním příslušných oživovacích kouzel nebo předmětem fenixovo pírko. Pokud jsou všechny hráčovy postavy ve stavu KO, prohrál a hra končí. Za vítězství dostanou postavy zkušenosti a z nich potřebné úrovně.
V tomto díle byl představen nový systém učení dovedností. Kromě vrozených talentů se postava učí aktivní kouzla využíváním předmětů, které má na sobě. Jsou jimi zbraň, pokrývka hlavy, zbroj, pokrývka rukou a doplněk ve formě drahokamu, bot, opasku nebo jiných předmětů. Pokud postava nosí určité předměty dostatečně dlouho, získá časem potřebný počet magických bodů (AP), díky nimž se dovednosti stanou trvalými a předmět může sundat, aniž by o dovednost přišel. Hráč se stejným způsobem může naučit používat širokou paletu pasivních dovedností, které musí aktivovat vkládáním magických kamenů. S vyššími úrovněmi jejich počet roste, ale musí se vždy rozmýšlet, kam je investuje, aby jeho potava byla více agresivní nebo obranyschopná.

zdroj: xzone.cz

Minimální HW požadavky

Operační systém: Vista /7/8/8.1/10
Procesor: Intel Core 2 Duo 2GHz or higher
Paměť: 2 GB RAM
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600GTS or ATI Radeon HD4650 or higher
DirectX: Verze 9.0c
Pevný disk: 7 GB volného místa
Zvuková karta: DirectSound® compatible sound card(DirectX®9.0c or later)

Aktuální cena

Před 19 lety jsem četl časopis, zaměřující se na hry pro Playstation. Ten časopis už neexistuje, stejně jako téměř neexistovala šance, že si někdy zahraji hru, na kterou jsem v tom časopise četl chvalozpěvnou recenzi. Bylo to někdy na konci životního cyklu původního Playstationu a zároveň toho plátku, a oboje by si zasloužilo někde pomník. Ale ke hře. Final Fantasy je prostě jméno, ta hra mě provází životem někdy od roku 96 a bude tomu tak nadále. Všechny díly jsou skvělé, hodně si podobné ( zvlášť první 4) a epické. Ta epičnost je na nich tou pro mě nejúžasnější věcí. Ta komorní epičnost. Žijete někde v nějaké vísce s pár obyvateli, možná jste zlodějíček, obyčejnej kluk, v lepším případě frajírek nebo voják. Každopádně z širšího pohledu nula. A takto začíná i IX. Prosťáček s dobrým srdcem, který se zabouchne do místní, relativně obyčejný princezny druhý kategorie. Nějaký to dobrodružství, útěk z paláce, zlá královna, trochu pitomoučkej kouzelníček jako pomocník a ochránce princezny, zřejmě brácha plecháčka z Čaroděje ze země Oz. Někdy v tuhle chvíli jsem si řekl, že ty Final Fantasy hraju jen ze setrvačnosti, že mě sice baví, asi jako tetris, kde postupuji dalšími lvl, ale jinak nic. Jistě je tu progres v sáze FF - užásná grafika ( já hrál na mobilu, o jehož výkonu se může nechat nejen PS1 ale i PS 2 nechat zdát) o dost víc možností vybavení a skillů, oproti předchozím dílům, ale stále je to FF, který každý kdo měl tu čest pozná na první pohled. Po asi dvaceti hodinách odehraného času jsem si říkal, že mě to vlastně ani nebaví, ale vzhledem k platformě – mobilu, tím trávím polední pauzy a porady. Jenže to je právě Final Fantasy. Nejdřív vás vtáhne svým úžasným světem, který je na hony vzdálený evropské herní kultuře a její omezené fantastičnosti, pak vás trochu zaskočí svoji rozsáhlostí a snad i stereotypností a nakonec… Nebudu se rozepisovat o soubojových systémech, ovládání a podobných nesmyslech, který u FF nemá smysl zmiňovat. Jsou dobré, hodně dobré, jestli to někdo skutečně chce vědět. Ale nejdůležitější je emoce, pocit, co zůstane. A že tady jich zůstalo mnoho. Někdy od půlky hry si člověk začne říkat: „Aha, tak tady se už blížíme finále…“ Příběh totiž roste, vyvíjí se a graduje způsobem, který dokáže vytvořit jen málokterý scenárista. A ve Square Enix jich zřejmě mají mnoho. A vzhledem k tomu, že jsem každý díl hrál v několikaletých rozestupech, pokaždé jsem byl zaskočen tím, co přišlo. A opět i zde příběh narůstá do rozměrů naprosto monstrózních, kdy si uprostřed nějaké bitvy pomyslíte: „Do prdele, jak jsem se sem dostal, dyť včera jsem chytal žáby.“ Do rozměrů, kdy si asi tak 5x řeknete, tak tohle je ono, tady se to rozhodne. A i když potíte krev a bojujete do naprostého vyčerpání a váš mozek říká: „Dál už to nejde, tohle je finální hranice fantazie,“ tak budete poučeni. Poučeni, co skutečně znamená Final Fantasy. A na konci, až vám po rukama bude umírat Vivi, Steiner, Garnet, Amarant, Quina, Eiko, Freya nebo Zidane a vy si budeme muset vybrat… Věřte, že postavit čtyřku z nich proti Jemu, nebude lehká volba. A i když všechno zvládnete, rozhodně si neoddychnete.
02.10.2019
Buď první kdo přidá k této hře zajímavost!
Uživatelské skóre 82%
Moje hodnocení
Hodnocení kritiků
80 100
Tato stránka v rámci poskytování služeb využívá cookies. Nastavení používání a dostupnosti cookies můžete upravit v nastavení Vašeho prohlížeče. Používáním webu s jejich používáním souhlasíte.