Khalashnikovf / Hodnocené hry
Tak tohle byla jízda! Startovní cena 800 Kč může být odrazující a nelze nikomu vyčítat, když si počká třeba na 30% slevu. Ale! Peněz nelituji, protože sem si užil něco, co tu ještě nebylo, doslova. Hrajete za holku s poruchou osobnosti, která slyší a vidí věci, které nejsou. Obě tyto poruchy jsou ve hře velice zdárně zakomponovány jako herní mechaniky. Vidiny: svět se neustále mění. Fyzicky, nebo jen světelně (o to větší haluz). Zvuky: ty jsou esencí hry. Hra vyzývá ke sluchátkům, neboť na vás mluví smyšlené hlasy ze všech stran. Kdo kdy zkusil na Youtube nějaké to ASMR, bude se cítit jako doma. Je to výborná hra, která konečně nabízí něco nového a je svým způsobem i dost poučná. To šílenství trvá cca 10 hodin a jsem velice rád, že právě jen tak dlouho - žít s tím celý život ... to musí být .... šílené....
"Will the Circle Be Unbroken?" - jo tak to se dozvíte v právě téhle minisérii DLC pro Infinite. První část je víceméně standard. Druhá část se pak hraje docela jinak a zdůrazní křehkost postavy hráče. Krásné zakončení Bioshock cyklu.
Uf, tohle je těžký kousek. Ta hra dostala naložíno ještě dřív, než vyšla a já naprosto nechápu proč. Téma válek ve vesmíru, kde není jediný ufoun, ani emzák, bylo pro mě odjakživa velmi atraktivní a těšil jsem se právě na takový titul, až vyjde. Kampaň je naprosto fantastická jak po dějové, tak náplňové stránce. John Snow toho tentokráv ví nějak až moc a proto je potřeba mu zatnout ťipec (navrhuji kudlu do krku). Tahle hra stojí za to už jen díky kampani, tečka. O čem se nikde skoro vůbec nemluví je obtížnost Specialist. Ta se odemkne po odehrání hry a vrací do hry něco, co tu už desítku let nebylo (health bar bez samovolné regenerace). Ze hry se stane brutální simulátor přežití, kdy si hráč u sebe drží adrenaliny a fixace na brnění, aby mu vzteky helma nepraskla. Hráčovo tělo má zásahové zóny, kdy zásah do hlavy je smrt, do levé ruky zhoršené míření, do pravé ruky upuštění zbraně na zem a do nohou plazení se. Zkuste to a pokuste se v kampani dostat alespoň přes první misy :) Mulťák je po vzoru BO3 a pro mě tedy nehratelně rychlý. Ten styl chápu, ale já už sem na to až moc starej :(
Tenhle díl dostává neprávem až příliš na zadnici. Já ho hrál až rok po vydání a chyba ve hře nebyla už skoro žádná. Užil sem si perfektní grafiku, rozlehlé město, spousty lidí, nový systém šplhání i směrem dolů (konečně!) a vcelku povedený systém vybavování postavy. Na mikrotransakce jsem za celou dobu hraní nenarazil ani jednou a hra to po mě nikdy nechtěla. Kooperativní složka byla dokonce výborná. Tedy: neposlouchejte ty věčné plky o tom, jak je tahle hra mizerná, protože jednoduše není.
Autoři Limba to zase dokázali. Nevím, jak to dělají, ale jejich hry jsou dokonalé. Zde jako malý chlapec utíkáte před strážníky (zákona?). Celý začátek je jako vystřižený z Orwellovské 1984. Postupně se puzzly a logika hry mění, ovládáte panáky a tím si pomáháte dál. No a samotný závěr hry je jeden velký WTF. Hra má i tajný konec, který vyvolává spoustu otázek (teorie odpojeného hráče je můj favorit).
Já rozšířím koment @adam_palecek a dodám, že pokud vás baví stavět, ale také hlavně bořit, je tohle hra pro vás! :) Jde o graficky přitažlivější verzi Bad Piggies, kde se dá postavit prakticky vše.
Být kontrolem na hranicích socialistického státu není žádný med. Musíte se starat o vaši rodinu, ale být také člověk a ne jen kalkulačka na rohlíky z lokální Jednoty. Hra vás tedy nutí do velmi složitých rozhodnutích, které ještě k tomu musíte dělat pod tlakem velmi náročných kvót na příjem na hranicích. Ve výsledku zjistíte, že z té hry máte depku, protože vás tak dostala.
Představte si situaci, že jste jediní na světě, kdo ví, že ten svět za chvíli skončí, už nebude. Co byste dělali? Tak tady si to můžete svým způsobem vyzkoušet. Rozšíření přináší nový svět a novou dávku puzzlů. Všechny jsou stejně těžké, jiné ještě těžší. Tak jako tak svoji náročností násobně překonávají původní hru.
Hra se vcelku zajímavým konceptem, kdy je na obrazovce Vity malá holka a chce po vás, abyste ji pomohli najít maminku. A tak ji taháte prstama za ručičku a pomáháte ji překonat různé překážky. Terénní nebo v podobě příšer. Malý spoiler, holka svoji maminku nakonec najde :)
Hra, ve které své nepřátele můžete doslova odepsat. Výborný výukový trenažér na psaní na klávesnici. hra jako taková funguje na principu On-Rail jízdy a je na hráči kolik potvor kolem sebe zabije (v jeho zájmu je všechny). Ale když tam pak na vás vyskočí boss, kterého můžete zranit tím, že napíšete do pár vteřin "Don't squeeze your pimples!", tak vás to položí do kolen :D
Svého času vcelku velký převrat definice filmových adventur. A pravdou je, že ani dnes tahle hra nějak nemá přímou konkurenci. Veškeré Telltalovky jsou generátor na děj s dramatem, ale bez žádné skutečné hloubky vlastních voleb. Tahle hra má X konců od těch úplně super až po ty opravdu smutné a hrozné. Vybavují se mi scény obětujícího se otce, velmi snaživé reportérky, která přežila schovaná v ledničce, mrtvej vyšetřovatel na svém milovaném tripíku, (ne)stereotypní detektiv a dítě topící se v kanále... Prostě silné postavy v silném příběhu.
Hra je více zachybovaná, než Unity (tam se vývojáři museli sakra snažit, aby si napravili reputaci). Naštěstí to zachraňuje celkově propracovanější gameplay, než v Unity byl. Hra se vrací ke kořenům dnes již tradičního AC2 a hře to dost prospívá. Zprvu jsem byl příšerně naštvaný na batmanovský hák určený k vytahování na budovy. Zpětně jej ale doceňuji jako vynález století, protože jinak by byl ten Londýn naprosto neschůdný. Je to totiž už prakticky moderní město s opravdu vysokými budovami a lézt po nich ručně by zabralo polovinu herní doby. Novinka v podobě koňských spřežení je velice osvěžující a vývojáře musím pochválit za to, jak se s tím popasovali (nezapomeňte, že v jednom z předchozích dílů byla konverzace mezi vývojáři Absterga o tom, že vozidla nechtějí, protože se to příšerně programuje). Město je zpracované atmosféricky a je tedy možné si jen tak vyrazit na večerní procházku a nasávat atmosféru zapadlých uliček a bídy, která tam tehdy vládla. Rád bych vyzdvihl zpracování lokace řeky Temže. Jde o dynamické prostředí, kde jezdí jedna loď za druhou. Velmi svěží a originální prostředí. Vlaky jsou též cool inovace.
Tycoon může být z čehokoliv a business lze také dělat kdekoliv, tak proč ne i z vězení. Hra má opravdu promakané mechaniky a není možné ty chudáky jen tak někde zavřít a očekávat, že to bude stačit. Krom toho, že prý existují nějaká lidská práva, tak jsou ti šmejdi i vynalézavý a někteří mají dokonce tendenci nějak utéct. Je tedy na vás, abyste vymysleli neprůstřelné a ještě k tomu prosperující vězení.
Launch titul s naprosto dechberoucí grafikou. Cry engine i po letech dokazuje svoji nadvládu bez kompromisů. Samotná hra se snažila být novými Gears of War, ale vývojářům už došel čas a hra musela ven s poloviční dobou hratelnosti, divně uřízlým koncem a hlavně ubíjející kopou animací během kterých se hráč může tak max šťourat v drážkách svého ovladače. Příběh není moc zajímavý též - o to více jsou ty animace ubíjející. A to je škoda, že protože když už vás ta hra nechá hrát, je to opravdu jako Gears of War.
Kultovní adventura plná zvratů, skvěle napsaných dialogů a humoru. Dva sympatičtí hlavní hrdinové, o které máte chuť se zajímat a nejsou vám po hodině hraní ukradení. Pokud si chcete zahrát kvalitní adventuru, tady jste správně.
Z pro mě nepochopitelných důvodů komerčně úspěšná hra. Proč? Co je na ní tak strašidelného, že u toho všichni na tom youtube tak řvou a lekají se? A proč to má hlavně dalších X dílů, které jsou na jedno a to samé brdo? Co je to za pizzerii, že tam nemají ani elektriku na to, aby vydrželi dveře zavřené až do rána? Nemluvě o tom, že bezpečnost bude říkat, že ty dveře mají být v nulovém stavu zavřené a naopak otevření těch dveří bude vyžadovat napájení proudem.
Nejlepší RPG hra ze scifi prostředí a duchovní předchůdce Mass Effectu. Možnost přiklánět se k jedné ze dvou stran a hlavně odhalení celé zápletky je něco zapamatování hodného (Darth Revan FTW). Jen člověk nesmí tolik přemejšlet nad tím, že mezi touto hrou a filmovou sérií uplynulu několik tisíc let a oni se v tom vesmíru technologicky naprosto nikam neposunuli :P
Hra, která svět ohromila jedním z nejhezčích trailerů všech dob. No jo, jenže hra samotná byl prostě šajze. Hloupá arkádová hratelnost a ne moc zajímavý svět. Ti, co to mohli hrát v coopu dostali alespoň o něco déle trvající zábavu.
Tahle hra mi změnila pohled na hry. Jasně, znal jsem kousky jako Dear Esther, Flower, atd. Ale nikdy mě nenapadlo, že půjde vyprávět příběh jen přes pár kreseb na stěnách. A ten moment, kdy se ke mě připojil někdo další a já naprosto netušil, že je to další skutečný hráč. A spolu jsme si zpívali až před samotné finále hry, kde ho odvála bouřka a už nikdy jsem ho neviděl... kde je mu asi dneska konec? Bloudí na tý hoře ještě teď? A konec hry? Apoteóza s dokonalou hudbou na pozadí. Právem nejlepší hra na PS3 roku 2012.
Tohle je regulerně praštěné a dává to hráči do rukou až nevídaně silné zbraně. Na druhou stranu je to splněný sen pro všechny fanoušky konspirací původních Falloutů, že tam jsou ufoni :)