Khalashnikovf / Hodnocené hry
Tak ono už to bude 20 let, co je tahle kultovka venku :D ... Děkuji Nintendu za výtvor kulturního odkazu pro mnoho následujících generací a taky díky za to, že mi tahle hra připomíná, jak starej už sem... to dycky potěší...
Jop. Když v původní hře Ellie řve na Joela o tom co si přožila, člověk si tak nějak říkal ok. Pak nám to ale autoři naservírovali na férovku. A, ano... ta holka to neměla jednoduchý. Ať už v době minulé, nebo v přítomnosti. Skvěle napsané a tempo dění perfektně servírované.
Předchůdce všech těch dnešních moderních interaktivních filmů. Tohle ale ještě byla i hra a vaše rozhodnutí měli na děj hry opravdu vliv. Quantic Dream ostatně takové hry dělává (Heavy Rain). Příběh se točí kolem rituálních vražd a vy jako hráč si tu hru užijete jak za vraha, tak za vyšetřovatele. To samozřejmě vede ke spoustě zajímavým situacím. Jednu hvězdu dávám za provedení samotného finále, které je přeci jen drtek přitažené za vlasy :)
Všechna sláva a čest patří nejen Interplay za to, že měli tu odvahu, ale i trpělivost tohle nakonec vydat. Slávu si ale taky zaslouží časopis LEVEL, který tuhle hru dostal do českých luhů a hájů a my, herní barbaři, jsme měli možnost poznat, co je to opravdu kvalitní hra. "To je nákej Ed co už je Ded" ... jo tak ta hra začala a přesně v takovém duchu se celá nese. Jde prostě o poctivé RPG s tahovými souboji (což už asi dnešní děcka nezkousnou, protože to je přece pomalý a nudný) a ohromnou plejádou dialogů, díky kterým je možné se z lecčeho vykecat jen díky vlastnímu charismatu. Na druhou stranu, kdo nezkusil hrát s idiotem s inteligencí pod 3, tak Fallout nikdy nehrál :)
Restart série s mladičkou a nezkušenou holčičkou, která brečí nad smrtí kolouška a o pět minut později kosící desítky nepřátel. Po dalších 10 minutách se ji někdo údajně pokusí znásilnit, tak zase brečí a o dalších 5 minut později už zase kosí desítky nepřátel a se slovy "Die, Die" jim zapichuje meeleečko do hlavy. Tedy: Hra samotná dobrá. Hrobek tam moc není, spíš jen takových pár drobných puzzlů. Nepřátel pokosíte více, než za všechny předchozí Tomb Raidery dohromady. Ale uznávám, že model holky se jim povedl, konečně vypadá jako člověk.
Subjektivně nejlepší díl AC série vůbec. Úvodní scéna z divadlo - bomba. Plavba po moři s konečným vylezením na stožár a v dálce výhled na Boston - silné. Samozřejmě, že v rámci hlavní dějové linky hra dost ztrácí tím, že se hraje za arogantní indiánské pako. Ale dá se to překousnout (jsou na světě horší věci). Proč mám ale tenhle díl tak rád? Protože představil námořní bitvy a hned na poprvé to bylo dokonalé. Dál vám dal do vínku namakanýho indiána, kterej dokázal hopsat po stromech a lovit zvířata pěkně po staru, ne jen na prasáka střílením. No a to nejlepší byla celá vedlejší příběhová linka, kde jste dávali dohromady Achillův Homestead a zvali tam lidi, starali se o ně a vznikala tam komunita. V podstatě to krásně ukázalo, jak to tam tehdy vznikalo. Jo a taky mě bavilo prolézat ty pitomé kanály. I když to byla otrava, líbilo se mi to svoji atmosférou. Tak jako tak tenhle díl završil Desmondův příběh a od této chvíle to jde s dějovou linkou v současnosti do kopru...
Tak tohle byla jízda! Startovní cena 800 Kč může být odrazující a nelze nikomu vyčítat, když si počká třeba na 30% slevu. Ale! Peněz nelituji, protože sem si užil něco, co tu ještě nebylo, doslova. Hrajete za holku s poruchou osobnosti, která slyší a vidí věci, které nejsou. Obě tyto poruchy jsou ve hře velice zdárně zakomponovány jako herní mechaniky. Vidiny: svět se neustále mění. Fyzicky, nebo jen světelně (o to větší haluz). Zvuky: ty jsou esencí hry. Hra vyzývá ke sluchátkům, neboť na vás mluví smyšlené hlasy ze všech stran. Kdo kdy zkusil na Youtube nějaké to ASMR, bude se cítit jako doma. Je to výborná hra, která konečně nabízí něco nového a je svým způsobem i dost poučná. To šílenství trvá cca 10 hodin a jsem velice rád, že právě jen tak dlouho - žít s tím celý život ... to musí být .... šílené....
"Will the Circle Be Unbroken?" - jo tak to se dozvíte v právě téhle minisérii DLC pro Infinite. První část je víceméně standard. Druhá část se pak hraje docela jinak a zdůrazní křehkost postavy hráče. Krásné zakončení Bioshock cyklu.
Uf, tohle je těžký kousek. Ta hra dostala naložíno ještě dřív, než vyšla a já naprosto nechápu proč. Téma válek ve vesmíru, kde není jediný ufoun, ani emzák, bylo pro mě odjakživa velmi atraktivní a těšil jsem se právě na takový titul, až vyjde. Kampaň je naprosto fantastická jak po dějové, tak náplňové stránce. John Snow toho tentokráv ví nějak až moc a proto je potřeba mu zatnout ťipec (navrhuji kudlu do krku). Tahle hra stojí za to už jen díky kampani, tečka. O čem se nikde skoro vůbec nemluví je obtížnost Specialist. Ta se odemkne po odehrání hry a vrací do hry něco, co tu už desítku let nebylo (health bar bez samovolné regenerace). Ze hry se stane brutální simulátor přežití, kdy si hráč u sebe drží adrenaliny a fixace na brnění, aby mu vzteky helma nepraskla. Hráčovo tělo má zásahové zóny, kdy zásah do hlavy je smrt, do levé ruky zhoršené míření, do pravé ruky upuštění zbraně na zem a do nohou plazení se. Zkuste to a pokuste se v kampani dostat alespoň přes první misy :) Mulťák je po vzoru BO3 a pro mě tedy nehratelně rychlý. Ten styl chápu, ale já už sem na to až moc starej :(
Tenhle díl dostává neprávem až příliš na zadnici. Já ho hrál až rok po vydání a chyba ve hře nebyla už skoro žádná. Užil sem si perfektní grafiku, rozlehlé město, spousty lidí, nový systém šplhání i směrem dolů (konečně!) a vcelku povedený systém vybavování postavy. Na mikrotransakce jsem za celou dobu hraní nenarazil ani jednou a hra to po mě nikdy nechtěla. Kooperativní složka byla dokonce výborná. Tedy: neposlouchejte ty věčné plky o tom, jak je tahle hra mizerná, protože jednoduše není.
Autoři Limba to zase dokázali. Nevím, jak to dělají, ale jejich hry jsou dokonalé. Zde jako malý chlapec utíkáte před strážníky (zákona?). Celý začátek je jako vystřižený z Orwellovské 1984. Postupně se puzzly a logika hry mění, ovládáte panáky a tím si pomáháte dál. No a samotný závěr hry je jeden velký WTF. Hra má i tajný konec, který vyvolává spoustu otázek (teorie odpojeného hráče je můj favorit).
Já rozšířím koment @adam_palecek a dodám, že pokud vás baví stavět, ale také hlavně bořit, je tohle hra pro vás! :) Jde o graficky přitažlivější verzi Bad Piggies, kde se dá postavit prakticky vše.
Být kontrolem na hranicích socialistického státu není žádný med. Musíte se starat o vaši rodinu, ale být také člověk a ne jen kalkulačka na rohlíky z lokální Jednoty. Hra vás tedy nutí do velmi složitých rozhodnutích, které ještě k tomu musíte dělat pod tlakem velmi náročných kvót na příjem na hranicích. Ve výsledku zjistíte, že z té hry máte depku, protože vás tak dostala.
Představte si situaci, že jste jediní na světě, kdo ví, že ten svět za chvíli skončí, už nebude. Co byste dělali? Tak tady si to můžete svým způsobem vyzkoušet. Rozšíření přináší nový svět a novou dávku puzzlů. Všechny jsou stejně těžké, jiné ještě těžší. Tak jako tak svoji náročností násobně překonávají původní hru.
Hra se vcelku zajímavým konceptem, kdy je na obrazovce Vity malá holka a chce po vás, abyste ji pomohli najít maminku. A tak ji taháte prstama za ručičku a pomáháte ji překonat různé překážky. Terénní nebo v podobě příšer. Malý spoiler, holka svoji maminku nakonec najde :)
Hra, ve které své nepřátele můžete doslova odepsat. Výborný výukový trenažér na psaní na klávesnici. hra jako taková funguje na principu On-Rail jízdy a je na hráči kolik potvor kolem sebe zabije (v jeho zájmu je všechny). Ale když tam pak na vás vyskočí boss, kterého můžete zranit tím, že napíšete do pár vteřin "Don't squeeze your pimples!", tak vás to položí do kolen :D
Svého času vcelku velký převrat definice filmových adventur. A pravdou je, že ani dnes tahle hra nějak nemá přímou konkurenci. Veškeré Telltalovky jsou generátor na děj s dramatem, ale bez žádné skutečné hloubky vlastních voleb. Tahle hra má X konců od těch úplně super až po ty opravdu smutné a hrozné. Vybavují se mi scény obětujícího se otce, velmi snaživé reportérky, která přežila schovaná v ledničce, mrtvej vyšetřovatel na svém milovaném tripíku, (ne)stereotypní detektiv a dítě topící se v kanále... Prostě silné postavy v silném příběhu.
Hra je více zachybovaná, než Unity (tam se vývojáři museli sakra snažit, aby si napravili reputaci). Naštěstí to zachraňuje celkově propracovanější gameplay, než v Unity byl. Hra se vrací ke kořenům dnes již tradičního AC2 a hře to dost prospívá. Zprvu jsem byl příšerně naštvaný na batmanovský hák určený k vytahování na budovy. Zpětně jej ale doceňuji jako vynález století, protože jinak by byl ten Londýn naprosto neschůdný. Je to totiž už prakticky moderní město s opravdu vysokými budovami a lézt po nich ručně by zabralo polovinu herní doby. Novinka v podobě koňských spřežení je velice osvěžující a vývojáře musím pochválit za to, jak se s tím popasovali (nezapomeňte, že v jednom z předchozích dílů byla konverzace mezi vývojáři Absterga o tom, že vozidla nechtějí, protože se to příšerně programuje). Město je zpracované atmosféricky a je tedy možné si jen tak vyrazit na večerní procházku a nasávat atmosféru zapadlých uliček a bídy, která tam tehdy vládla. Rád bych vyzdvihl zpracování lokace řeky Temže. Jde o dynamické prostředí, kde jezdí jedna loď za druhou. Velmi svěží a originální prostředí. Vlaky jsou též cool inovace.
Tycoon může být z čehokoliv a business lze také dělat kdekoliv, tak proč ne i z vězení. Hra má opravdu promakané mechaniky a není možné ty chudáky jen tak někde zavřít a očekávat, že to bude stačit. Krom toho, že prý existují nějaká lidská práva, tak jsou ti šmejdi i vynalézavý a někteří mají dokonce tendenci nějak utéct. Je tedy na vás, abyste vymysleli neprůstřelné a ještě k tomu prosperující vězení.
Launch titul s naprosto dechberoucí grafikou. Cry engine i po letech dokazuje svoji nadvládu bez kompromisů. Samotná hra se snažila být novými Gears of War, ale vývojářům už došel čas a hra musela ven s poloviční dobou hratelnosti, divně uřízlým koncem a hlavně ubíjející kopou animací během kterých se hráč může tak max šťourat v drážkách svého ovladače. Příběh není moc zajímavý též - o to více jsou ty animace ubíjející. A to je škoda, že protože když už vás ta hra nechá hrát, je to opravdu jako Gears of War.