Milarepa / Hodnocené hry
Americká společnost Sir-Tech dokázala na přelomu 80. a 90. let rozšířit hranice tehdejšího hraní RPG dungeonů o zcela nový rozměr v podobě strategického tahového systému boje a polo-automatického vývoje postav. Hra se vyznačuje svojí vyšší náročností a obrovskou komplexností. Originální rasy, unikátní povolání, rozmanité školy magie, kvanta předmětů a zbraní. Tato hra se zapsala do historie zlatým písmem a navzdory kvalitě dnešních her, má stále co nabídnout.
Jeden z nejúspěšnějších dungeonů postavených na pravidlech AD&D (dračí doupě) své doby. Klasické čtverečkové (krokové) procházení sklepení a real-time souboje měli ve své době nenapodobitelné kouzlo. Tato hra se dá považovat společně s Dungeon Masterem za praotce všech dungeonů, kterými se inspirovala například v roce 1995 hra Stonekeep nebo později v roce 2012 hra Legend of Grimrock.
Hru není potřeba představovat. Jedná se o nejlepší investici do nákupu hry, jakou můžete udělat.
Na svoji dobu hra přinesla mnoho hezkých myšlenek a ani hratelnost nebyla nejhorší. Jedná se o RPG s více méně klasickými prvky, připomínající například hru Ultima. Dějová linie zahrnuje mnoho promyšlených úkolů. Pokud se tedy nudíte, tak vzhůru do zabíjení spooousty brouků.
Dle mého názoru nejlepší díl z celé trilogie Eye of the Beholder. Polepšila si grafika, hudba, příběh i zpracování. K této hře se i po 20 letech stále vracím. Samozřejmě, že ze současných hráčů ji už nikdo nedocení, ale ve své době se jednalo naprostou legendu ve svém žánru.
Po úžasných předchozích dílech přišlo velké zklamání :-( Kdo nezaregistroval, tak třetí díl již nevyvíjelo legendární studio Westwood, a to se zřejmě projevilo na propadu kvality. Pohoršila si zejména hudba a atmosféra celé hry. Přestože se vývojáři snažili přidat nové zajímavé prvky (prosekávání se stromy, pohyb po volném prostranství...) celkový dojem ze hry je výrazně slabší než tomu bylo u předešlého dílu.
Naprosto skvělá hra pro jednoho nebo dva hráče. Vaším úkolem je posbírat klíčové předměty dříve, než protihráč, sbalit kufr a odletět. Během toho chystáte důmyslné pastičky na svého protivníka. Tohoto veterána si už zřejmě nikdo nezahraje, ale hra se dočkala přepracování v mnoha podobách pro mnoho platforem. Pokud se však chcete sklonit před skvělou myšlenkou, je to právě tento originál vycházející z verze pro 8 bitové počítače z roku 1984.
Úžasný pohádkový příběh Brandona, který se s pomocí svého důvtipu snaží vypořádat se zlým šaškem Malcolmem. Úkoly nejsou nikterak obtížné a hru zvládnete i bez návodu. Jak už to ve hrách od Westwood bývá, bude vás provázet úžasná hudba, skvělá grafika a propracovaný příběh. Jednoznačně nejlepší adventura své doby.
Zaklínač vás dokáže zcela pohltit a vtáhnout do úchvatného světa, ze kterého se budete jen velmi neradi vracet do reality. Hra se vyznačuje "vymazlenou" hratelností, dokonale propracovaným příběhem, famózní grafikou...vlastně mě nenapadá nic, v čem by hra pokulhávala. Hru doporučuji zakoupit i zarytým pirátům, coby projev úcty k autorům tak fantastického díla.
Jedná se o legendární dungeon crawl (čtverečkové procházení). V roce 1993 hra vynikala svojí dech beroucí grafikou, nezaměnitelnou hudbou, realistickými zvuky a profesionálním namluvením postav. Na samém začátku hry si zvolíte jednu postavu se specifickou osobností a dovednostmi. Postupem hry se k vám do party přidají další hrdinové, sbíráte lepší vybavení a s rostoucími zkušenostmi se zdokonalujete. Zkrátka, klasický RPG dungeon. Příběh je poutavý, má spád a zajistí vám hodiny skvělé zábavy.
Z mého pohledu jedna z nejlepších tahových fantasy strategií. Velké množství ras s unikátními vlastnostmi, budovami a bojovými jednotkami, spousta hrdinů, artefaktů a pořádná nálož magie rozdělená do několika škol s možností specializace. Svého času se jednalo o nejdokonalejší hru svého žánru. Touto hrou se o 5 let později inspirovala například série Age of Wonders. V dnešní době stále najdete aktivní facebookovou komunitu hráčů této fantasy legendy.